4.-8.3.2024

Publikováno: 8. 3. 2024 Autor(ka): Lenka Houžvičková

 

Zimo už jdi pryč

Cíl:

  • Umět citlivě vnímat přírodu okolo sebe a všechny živé bytosti
  • Rozvíjet fyzickou, psychickou i rozumovou zdatnost
  • Posilovat komunikační dovednosti dětí
  • Porozumět slyšenému, čtenému projevu
  • Vyprávět příběh podle časové posloupnosti
  • Uvědomit si změny ročního období 
  • Rozvíjet koordinaci
  • Respektovat a dodržovat zásady bezpečnosti při kontaktu se psy

 

Téma tohoto týdne bylo vnímání změn počasí, prodlužování dní a očekávání jara. Každý den jsme procvičovali komunikační dovednosti v ranním kroužku, věnovali se dechovým, artikulačním a fonačním cvičením, řešili logopedické hádanky, procvičovali výslovnost, popisovaly jsme obrázky, určovali 1. hlásku, slabiky a učily se rozeznávat dlouhé a krátké slabiky. Poslechli jsme si čtenou pohádku, následně pracovali s textem, odpovídali na otázky, představili si a diskutovali o tom, jaké by to bylo, kdyby se ve skutečnosti přihodilo to, co v pohádce. Po grafomotorickém cvičení jsme řešily logickou řadu se zadáním, zakroužkuj, které hodiny do řady nepatří, procvičili si zrakové rozlišování. Hledali a vybarvovali dle zadání obrázky, které začínaly na hlásku T. Přiřazovali obrázky, které patří k zimě, a které patří jaru. Procvičovali šikmé čáry. Naučili jsme se nová písmenka H, R. Trénovali jsme na tabuli orientaci na ploše a geometrické tvary dle pokynů, nakresli trojúhelník do okénka vpravo na hoře“. Zahrály si hru na koordinaci pohybu a rytmu. Na hudební výchově jsme se naučily první jarní písničku. Bavili se hádáním hraných písniček, trénovali rytmus na 4 doby s hrou na tělo. Sluchové vnímání jsme také trénovali rozlišováním zvuků zvířat. Vytvořili jsme krásné barevné tulipány s pomocí vidličky. Pracovali s temperami a nůžkami. Rozvíjeli předmatematické dovednosti počítáním předmětů, motýlků a zapisovaly jsme počty. Trénovali dějovou posloupnost dle obrázků. Na přání dětí, jsme modelovali celé své jméno a něco z vlastní tvorby. Také jsme v tělocvičně trénovaly chůzi, běh, skoky, přitahovaly se na laně, cvičily dle pokynů, ale také dle přání hrály pohybové a postřehové hry.

Rychle k cíli