3.-5.1.2024

Publikováno: 5. 1. 2024 Autor(ka): Lenka Houžvičková

 

Tři králové

  • Vzájemné seznámení a poznávání se, vytvoření pocitu bezpečí
  • My tři Králové - navazující téma z prosince, umět se orientovat v české kultuře
  • Upevnit základy slušného chování – kouzelná slůvka
  • Rozvíjet a utužovat sociální vztahy, dokázat se domluvit
  • (,,dobrý den“ a ,,na shledanou,, děkuji“ a ,, prosím“, ,,omluvám se“, ,,promiň“…)
  • Rozumět pravidlům ve třídě a ve škole – dokázat rozlišit co je bezpečné a co ne, pracovat podle pravidel, respektovat, být citlivý k druhým
  • Správně držet tělo, dýchat a rozhýbat jazýček, rozvíjet slovní zásobu
  • Rozvíjet komunikační dovednosti, označit skupinu slov jedním slovem – nadřazené pojmy.
  • Rozvíjet paměť, soustředění, fantazii, sluchovou a zrakovou percepci, grafomotoriku, jemnou a hrubou motoriku a dílčí funkce

 

V ranním komunikačním kruhu jsme se pozdravily, spočítaly, seznámily a povídaly si o tom, jak jsme trávily vánoční čas, prázdniny a Nový rok. Zorientovaly jsme se v čase (den, měsíc, roční období, určení počasí). Pomocí obrázků jsme si říkaly pravidla ve třídě a ve škole a vysvětlily důvod pravidel. Řekly si příběh a povídaly o třech králích dle obrázků, vytleskávaly nová slova a jména, počítaly slabiky. V logopedické chvilce jsme trénovaly správné držení těla a dýchání, oromotorická cvičení, pojmenovávaly jsme obrázky na kartičkách, určovaly první hlásku a nadřazené pojmy. Po statických činnostech jsme se protáhly s říkankami, zahrály pohybovou hru.

Grafomotoriku jsme procvičily nejdřív v pohybu - kreslení ve vzduchu, protáhly paže, zápěstí lokty, prstíky s pomocí říkanek. Trénovaly jsme tvary tužkou v pracovních listech. Zpívaly jsme koledu ,, My tři králové“, hrály jsme rytmicky na tělo, propojovaly levou a pravou mozkovou hemisféru. Rozvíjely jsme kooperaci, kreslily a tvořily korunu s písmenkem K+M+B

Děti individuálně vymýšlely pohádku, doplňovaly text dle obrázků, trénovaly grafomotoriku na tabuli s křídou, nebo na stolní tabuli s fixou, řešily různé matematické úkoly pomocí kartiček, obrázků a čísel. Rozvíjely serialitu pomocí stolní stavebnice, nebo kartiček.

 

Rychle k cíli