29.1.-1.2.2024

Publikováno: 4. 2. 2024 Autor(ka): Lenka Houžvičková

 

Zdraví, nemoci, lidské tělo, hygiena

 

Cíl:

  • Rozvoj komunikačních schopností
  • Posílení prosociálního chování – neupřednostňovat samo sebe, respektovat potřeby a pocity druhých, pomáhat si
  • Chápání dějové posloupnosti
  • Rozlišování světa fantazie od reálného světa.
  • Vyjádření svých představ pomocí výtvarného projevu
  • Rozvoj smyslu pro povinnost a dokončení práce
  • Prodlužovat dobu soustředění

 

 Tento týden jsme pokračovali se stejným tématem. Upevňovali jsme si výchovně vzdělávací proces, učili se orientovat v čase, každý den trénovali dýchání, artikulaci, fonaci, trénovaly hlásky, slabikovaly, rozkládaly slova na hlásky. Hledaly jsme rýmy, nejdřív nám pomohly obrázky, a pak jsme zkoušely hledat rýmy na různé věci kolem nás, také si pamatovat co nejvíce předmětů. Procvičovaly jsme orientaci v prostoru, před, za, nad, v, pod… Rozvíjely předmatematickou gramotnost pomocí stavebnic, sluchové vnímání pomocí rytmických hudebních nástrojů, střídali rytmus. Zahráli si postřehové hry např., všechno lítá, co peří má“ atp. Trénovali jsme propojení levé a pravé  hemisféry. Připomínaly jsme si pravidla a vhodné chování ve škole. Popisovaly jsme mytí zubů a následně si tuto dějovou posloupnost zkusily v pracovním listu. Trénovaly jsme jemnou motoriku a kreativitu.

Navštívili jsme 4.C, kde probíhala první pomoc i s pomocí „Anduly“. Všichni si mohli vyzkoušet, jak probíhá masáž srdce. A jakou písničku zpíváme, abychom dobře a rychle masírovali srdce.

Také jsme si zapůjčili Booboti (roboty), se kterými se začínáme učit.

Ve středu děti dostaly slovní hodnocení na vysvědčení a tímto jsme uzavřeli 1. pololetí. Seznámila jsem je jak se mají bezpečně chovat o pololetních prázdninách a následných jarních prázdninách.

 

Rychle k cíli