29.1.-1.2.2024
Zdraví, nemoci, lidské tělo, hygiena
Cíl:
- Rozvoj komunikačních schopností
- Posílení prosociálního chování – neupřednostňovat samo sebe, respektovat potřeby a pocity druhých, pomáhat si
- Chápání dějové posloupnosti
- Rozlišování světa fantazie od reálného světa.
- Vyjádření svých představ pomocí výtvarného projevu
- Rozvoj smyslu pro povinnost a dokončení práce
- Prodlužovat dobu soustředění
Tento týden jsme pokračovali se stejným tématem. Upevňovali jsme si výchovně vzdělávací proces, učili se orientovat v čase, každý den trénovali dýchání, artikulaci, fonaci, trénovaly hlásky, slabikovaly, rozkládaly slova na hlásky. Hledaly jsme rýmy, nejdřív nám pomohly obrázky, a pak jsme zkoušely hledat rýmy na různé věci kolem nás, také si pamatovat co nejvíce předmětů. Procvičovaly jsme orientaci v prostoru, před, za, nad, v, pod… Rozvíjely předmatematickou gramotnost pomocí stavebnic, sluchové vnímání pomocí rytmických hudebních nástrojů, střídali rytmus. Zahráli si postřehové hry např., všechno lítá, co peří má“ atp. Trénovali jsme propojení levé a pravé hemisféry. Připomínaly jsme si pravidla a vhodné chování ve škole. Popisovaly jsme mytí zubů a následně si tuto dějovou posloupnost zkusily v pracovním listu. Trénovaly jsme jemnou motoriku a kreativitu.
Navštívili jsme 4.C, kde probíhala první pomoc i s pomocí „Anduly“. Všichni si mohli vyzkoušet, jak probíhá masáž srdce. A jakou písničku zpíváme, abychom dobře a rychle masírovali srdce.
Také jsme si zapůjčili Booboti (roboty), se kterými se začínáme učit.
Ve středu děti dostaly slovní hodnocení na vysvědčení a tímto jsme uzavřeli 1. pololetí. Seznámila jsem je jak se mají bezpečně chovat o pololetních prázdninách a následných jarních prázdninách.