11.-15.12.2023

Publikováno: 15. 12. 2023 Autor(ka): Lenka Houžvičková

Těšíme se na Vánoce, tradice, koledy 

V ranním kruhu jsme si připomněli pravidla kruhu, svěřovali své pocity, zážitky z víkendu či předchozího večera a hodně jsme mluvili o Vánocích, českých i mezinárodních vánočních tradicích a poslouchali jsme koledy. Mluvili jsme o tom, jaké vánoční tradice dodržujeme u nás doma, jak a kdy zdobíme vánoční stromeček, jak probíhá náš štědrý den a jaké vánoční cukroví mám nejraději. Také jsme tipovali, jaký vánoční dárky by udělaly radost spolužákům, vylosovali jsme si, kdo komu přinese dáreček pod stromeček a poučila jsem žáky o vhodném a bezpečném chování během dnů ředitelského volna a vánočních prázdnin.  

Prováděli jsme logopedická cvičení (dechová cv., cviky mluvidel, artikulační cvičení) a při recitaci sousloví a říkanek jsme dbali na správnou výslovnost hlásek. Naučili jsme se novou básničku Vánoční stromeček.

- grafomotorika-  děti trénovaly správný úchop psacích potřeb a polohu těla u psaní, vybarvovaly obrázky s vánoční tématikou, vytvářely vánoční ozdoby (malování, stříhání, lepení) a vánoční mozaiky, vypracovaly listy Ozdoby (lomené čáry, spirály), Sněhuláci a sáně a trénovaly psaní číslice 0-10

- zrakové vnímání-  žáci rozvíjeli skládáním puzzle, hráli jsme chytré pexeso a Kimovu hru, vyhledávali detaily v obrázcích, v pracovním listu hledali odlišné znaky v řadách a stavěli dle vzorů barevné obrázky.

- matematické představy-  jsme se věnovali číslu 9, názorně sčítali i odčítali 1-5, hráli didaktickou hru na počítání, vypracovali pracovní list Vánoční číslovaná a Kapři a porovnávali počty. Logiku děti rozvíjely v pracovním listu Zařazování geometrických tvarů (vč. stříhání a lepení)

- výtvarná výchova- vánoční kapr, vánoční strom- stříhání, temperové barvy

- sluchové vnímání žáci rytmizovali dny, hledali počáteční hlásku slov, prováděli jsme syntézu i analýzu slov dle slabik a hráli didaktickou hru pro rozvoj sluchové diferenciace. Také jsme trénovali sluchovou paměť zapamatováním si několika slov v řadě.

Motoriku děti rozvíjely hrami s drobnými dílky stavebnic, házení malých míčků do koše, tříděním stavebnic a didaktickými hrami

- v pondělí jsme zpívali před plným kostelem na Roztylském náměstí. Byla to dlouho připravovaná akce, kde jsme dlouho zkoušeli báseň, písničky a koledy. Jelikož byli někteří omluveni, zpívali jsme za naši třídu v počtu 7 dětí. I přesto, že nás bylo tak málo, se dětem celé zpívání povedlo a jsem na ně moc pyšná.

Centra aktivit byla spjata s tématem Vánoce.

Výuku jsme jako vždy ukončovali hodnotícím kruhem.

 

 

 

Rychle k cíli