Poděkování VÁM všem!

Publikováno: 27. 3. 2020 Autor(ka): Dagmar Havlíčková

Vážení a milí rodiče, 

když mi dnes ráno paní zástupkyně Grafnetrová poslala ke schválení pokyny vyučujícím s názvem "Pozdrav 3", napadla mne myšlenka, že by mnohé z Vás zajímalo, jak pracujeme a mezi sebou komunikujeme. 

Opravdu, naše škola je v této době "virtuální". Jsem neskutečně ráda, že se nám v posledních cca 2 letech podařilo nastolit digitální prostředí uvnitř i vně školy, a že jsme nebyli takovouto mimořádnou situací až tak zaskočeni. Děkuji tímto všem učitelům, že zvládají náročnou situaci, ne všem jsou moderní technologie vlastní, ale plní svůj úkol a poslání na jedničku. V minimálních případech s Vámi, rodiči, řeším technické problémy. Máme k dispozici zručný ICT tým, který s námi operativně spolupracuje. Neváhejte nás tedy kontaktovat, pokud se ve spojení mezi Vámi a naší školou vyskytnou jakékoliv technické potíže. 

Děkuji paní zástupkyni Grafnetrové za koordinaci výuky, děkuji paní zástupkyni Pocové za přípravu zápisu do prvních tříd a sledování legislativních opatření. Zcela zásadní je práce paní Bláhové, která permanentně sleduje a aktualizuje webové stránky, moc jí děkuji. Nesmírně děkuji paní ekonomce Cejnarové za práci na ekonomickém úseku a koordinaci styku s veřejností, např. ve věci ošetřovného. Školní poštu a datovou schránku spravuje paní hospodářka Vykydalová, které patří také můj dík. Velkou mou pomocnou rukou je paní Garciová. Vždy je připravena okamžitě přijít do školy a zajistit přístup v kteroukoli denní i noční dobu, např. technikům, kteří řeší havárie, mj. tento týden výpadek internetu na všech školách Jižního Města. Rovněž uklidila pozemek školy, kde neukáznění strávníci odhazují použité ochranné prostředky. A také zalévá květiny a stará se prvňáčkům o jejich kalifornské žížalky. 

Děkuji i za spolupráci firmě Ekolandia, která se snaží pomáhat ve stravovacích službách, za což mám z Vaší strany děkovné dopisy. 

Školní družina v čele s vedoucím vychovatelem, panem Sedláčkem, připravuje dětem zábavné činnosti a je v pohotovosti pro případ, že bude ustanovena dětská skupina pro děti složek IZS. Rovněž tuto pohotovost mají školní asistenti. Děkuji také jim za ochotu pomáhat.

Paní uklízečky uklidily celou školu, včetně desinfekce. Až se vrátíme, čeká nás krásně uklizená a voňavá budova. Děkuji jim rovněž. A na závěr pan školník, který řeší nutné opravy, např. chce tento týden zrealizovat opravu vrat u vjezdů do školy, které poškodila vichřice. Stále jsme čekali na vyjádření pojišťovny. Zneklidňuje mě, že je škola lehce přístupná a ohrožená, ale snad se nám to podaří v nejbližší době opravit. 

Ale hlavně bych chtěla poděkovat Vám, rodičům, prarodičům, rodinným příslušníků, kteří nám denně v naší společné výchovně-vzdělávací činnosti pomáháte. Bez Vaší spolupráce by naše práce byla bezpředmětná. Díky moc za Vaši často velmi náročnou činnost. Všichni to děláme pro naši nejmladší generaci, která bude vzdělání potřebovat, což jsme si v dnešních dnech jistě všichni uvědomili. Jen vzděláním můžeme čelit novým hrozbám.

A co já? Jsem moc ráda, že mám perfektní tým, který v této nelehké situaci skvěle funguje.  

Mimo jiné jsem absolvovala přírodovědné vzdělání a nějakou pandemii jsem předvídala. Ale že ji zažiji a ještě takto zákeřnou a globální, mne nenapadlo ani v nejhorším snu. Nastala špatná doba a bude mít pro všechny nedozírné následky. Ale musíme být optimisté a věřit v lepší budoucnost. Dětem při výuce přírodopisu vždy kladu na srdce, že jsme součástí přírody a musíme její zákony respektovat. Myslím, že jsme jako lidstvo v poslední době takto nečinili. 

Je to ponaučení nám všem. Ať tuto těžkou zkoušku společně zvládneme. Mám ráda rčení "Slunce v duši", se kterým se s Vámi pro dnešek loučím.

Přeji nám všem trpělivost, pevné nervy a hlavně zdraví, zdraví a zdraví. 

Dagmar Havlíčková  

 

Ještě závěrem - níže v textu se můžete seznámit s pokyny paní zástupkyně Grafnetrové, které dostávají naši učitelé:

 

Milé kolegyně, milí kolegové,

zahájili jsme třetí týden domácí výuky a myslím, že zase vnímáme vše trochu jinak. Asi i každý jinak. Na prvním místě vždy bude zdraví, proto věřím, že jste všichni v pořádku.

Co je za týden nového?

Dozvěděli jsme se, jak asi většina očekávala, že se s našimi žáky ve třídě brzy neuvidíme.

Dále myslím, že jsme mnozí poznali, že výuka na dálku zabere mnohem více času, než když jsme s dětmi denně v kontaktu.

Někteří žáci pracují a zasílají úkoly, a o někom toho moc nevíme.

Některým rodičům se zdá, že od nás mají hodně úkolů a nestíhají.

A ještě určitě více věcí a pocitů, těch je mnoho ...

Je vás pedagogů cca 40 a každý má svůj styl práce, svoje zvyklosti. Určitě není záměrem vnutit všem stejný styl práce, zadávání úkolů atd. Ale jistá jednota a spolupráce mezi námi musí být, abychom vystupovali v hlavních rysech stejně.

1) Prvním úkolem bylo navázání komunikace s většinou žáků, což se velmi úspěšně stalo a povedlo. Hlavním informačním kanálem zůstávají stále webové stránky školy.

2) O některých žácích však nevíme, proto žádám všechny třídní učitele, aby oslovili své kolegy, kteří ve třídě učí, zjistili, o které žáky se jedná a pokusili se spojit s rodiči a nastavit jakýkoli komunikační kanál.

Samozřejmě neřešíme zcela všechny předměty, ale někteří spojujete velmi zajímavě naukové předměty s výchovami, což je přínosné, ale ne vždy možné a nutné!

Pokud budete potřebovat pro některé žáky zajistit úkoly např. přes školu, napište, museli bychom i toto zařídit.

3) Mnozí si kladete otázku klasifikace - zde nechám na vašem osobním rozhodnutí, jak to s dětmi máte. Rozhodně však nedávejte špatné známky (sama jsem přehodnotila termíny odevzdávání, neboť někteří naši žáci mají horší technické vybavení, mohou pracovat na počítači, až když rodiče skončí práci z domova, nejsou na internetu ...)

4) Velmi významným partnerem jsou nám již zmínění rodiče, kteří mají též své problémy. Proto je dobře s nimi komunikovat a řešit všechny těžkosti. Nejsnáze asi opět přes třídní učitele, kteří by měli mít přehled, jak je výuka v jejich třídě rozložena, zda jí není "moc nebo málo", jak vyplývá ze zkušeností. Dle mého názoru bychom měli zadávat podle rozvrhu práci na 45 minut, tedy čas strávený ve třídě (vidíme, že dětem trvá práce doma výrazně déle).

Vím, že na 1. stupni jste s rodiči ve velmi úzkém kontaktu a tyto problémy jste si pravděpodobně vyřešili, asi se vás netýkají.

Druhostupňoví učitelé zase mnohdy vybízí rodiče, aby reagovali, a žádná zpětná vazba nepřichází, ale měla by být ta možnost komunikace. Nezapomínejme na žáky s SVP, nezvládnou toho tolik.

5) Z námětů právě od rodičů se objevuje i požadavek výuky online přes video a podobně. Různé společnosti nyní nabízejí školám široké možnosti, je toho opravdu hodně. Pokud by někdo z vás měl o takový program zájem, napište, pokusíme se vám tuto možnost zajistit. Měli bychom se i v tomto směru rozvíjet, ale zároveň, takový výklad nebude vždy pro všechny žáky, nemohou být připojeni ani si výklad pustit. Napište, co si o tom myslíte nebo jaká je vaše zkušenost, ať ji můžeme sdílet, někteří jste podle webu s dětmi přes video a videohovory, Skype, WhatsApp... v kontaktu, tak jak to funguje?

6) A ještě naši cizinci!!! Pokud by někdo potřeboval přeložit školní dokument pro cizince, nabízí pan Michal Kryl z NPI (mobil 737 544 773) překlad zdarma do 3 dnů.

7) Poslední, zcela odlišná zpráva z plánu práce: Všichni vyučující cizinců, atletiky, tenisu atd. zašlete mi prosím e-mail s počtem a daty odučených hodin v měsíci březnu.

Asi v každém našem sdíleném mailu budou zaznívat věty, že je mnohé pro nás nové a učíme se to. Za týden vyvstanou další otázky a potřeby, s tím jistě počítáme. A zase se budeme něco učit...

Budete-li mít nové návrhy pro naši vzájemnou spolupráci a zlepšování výuky, určitě napište!

Děkuji vám všem za náročnou práci, kterou odvádíte, chodí e-maily od rodičů, že jste úžasní a v kontaktu s dětmi. O to v současné době jde, dle mého názoru, především!!!

Proto vám všem přeji hlavně pevné zdraví, držte se, hodně síly i v péči o vaše blízké!

Myslím na vás.

H. G.

 

 

Titulní foto by Pexels from Pixabay

 

Rychle k cíli